Είτε είμαστε μαζί λίγα, είτε πολλά χρόνια, είναι τελικά τόσα πολλά όσα δεν ξέρουμε ο ένας για τον άλλον!
Αυτή την εβδομάδα είχαμε την ευκαιρία γνωριστούμε λίγο καλύτερα: δουλέψαμε σε ζευγάρια, συζητήσαμε, παρουσιάσαμε, αλληλεπιδράσαμε!
Είτε είμαστε μαζί λίγα, είτε πολλά χρόνια, είναι τελικά τόσα πολλά όσα δεν ξέρουμε ο ένας για τον άλλον!
Αυτή την εβδομάδα είχαμε την ευκαιρία γνωριστούμε λίγο καλύτερα: δουλέψαμε σε ζευγάρια, συζητήσαμε, παρουσιάσαμε, αλληλεπιδράσαμε!
Στην πρώτη συνάντηση του προγράμματος παρουσιάσαμε τον εαυτό μας και προσπαθήσαμε να ανακαλύψουμε τα δυνατά μας σημεία.
Ήταν εντυπωσιακά όσα είδαμε ο ένας για τον άλλον!
Αυτή την εβδομάδα ξεκινήσαμε με χαρά το πρόγραμμα φροντίδας «εγώ νοιάζομαι, εσύ νοιάζεσαι, εμείς νοιαζόμαστε». Συμπληρώσαμε όλοι μαζί ένα ερωτηματολόγιο, για να δούμε τι ξέρουμε για όλα όσα θα δουλέψουμε και τι έχουμε ανάγκη από το πρόγραμμα αυτό.
Ανυπομονούμε να δούμε τα αποτελέσματα στο τέλος!
Aφουγγραζόμενοι τις ψυχοκοινωνικές ανάγκες της εποχής και των μαθητών μας συγκεκριμένα, αποφασίσαμε ως σχολείο να τρέξουμε όλοι μαζί το πρόγραμμα «εγώ νοιάζομαι, εσύ νοιάζεσαι, αυτός νοιάζεται», διαμορφωμένο από εκπαιδευτικό του σχολείου μας και εποπτευόμενο από φορέα του Χαροκόπειου Πανεπιστήμιου ως προς το περιεχόμενό του. Το πρόγραμμα θα εφαρμοστεί από έναν τουλάχιστον εκπαιδευτικό σε κάθε τμήμα, με ενεργή εμπλοκή και άλλων εκπαιδευτικών ειδικοτήτων. Οι δραστηριότητες και το χρονοδιάγραμμα θα είναι κοινό για όλες τις τάξεις και θα έχει διάρκεια περίπου 3 μήνες, με ολοκλήρωσή του στο τέλος του Ιανουαρίου. Αρχικά, οι δραστηριότητες, θα εφαρμοστούν σε κάθε τμήμα και στη συνέχεια θα έχουμε δραστηριότητες με συνεργασία τμημάτων και σε όλο το σχολείο.
Στόχοι του προγράμματος:
-Αυτογνωσία και ενδυνάμωση των μελών
-Βελτίωση αυτοσυναισθήματος
-Ψυχοεκπαίδευση ως προς τα συναισθήματα
-Επαφή των παιδιών με την έννοια της φροντίδας
-Καλλιέργεια της ενσυναίσθησης
-Καλλιέργεια δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων
-Ενημέρωση σχετικά με τον εκφοβισμό, τους ρόλους του θύματος, του θύτη και του παρατηρητή και τις συνέπειες αυτού
-Καλλιέργεια των δημιουργικών και ψυχοκινητικών δεξιοτήτων και της κριτικής σκέψης
-Ενίσχυση της λήψης πρωτοβουλιών ως προς τις κοινωνικές σχέσεις
-Βελτίωση του κλίματος ενότητας στο σχολείο
Ενδεικτικός τρόπος δουλειάς:
-Ασκήσεις διαπροσωπικές και ομαδικές γύρω από τον εαυτό και τα συναισθήματα
-Φροντίδα εαυτού, φροντίδα του συμμαθητή μου, φροντίδα μέλους του σχολείου
-Ψυχοεκπαιδευτικές ασκήσεις και φύλλα εργασίας
-Παιχνίδια ρόλων με αφορμή κοινωνικές ιστορίες και κάρτες περίπτωσης
-Παιχνίδια συνεργασίας
-Γιορτή φιλίας/αγάπης στο σχολείο με διάφορα παιχνίδια και δραστηριότητες σε σταθμούς
-Σύντομη παρουσίαση της δουλειάς που έκανε κάθε τάξη (ζωγραφιές, τραγούδια, άρθρα, παραστάσεις, σύντομο δρώμενο)